روش تولید پیچ آلن

روش تولید پیچ آلن

امروزه انواع مختلفی از پیچ و مهره ها و روش تولید پیچ آلن در جهت جمع آوری قطعات طراحی شده است. بنابراین پیچ آلنی یکی از پر کاربردترین مدل پیچ در صنایع مختلف است؛ به طوری که صنعت گران به منظور تولید قطعات و محصولات متنوع به سمت خرید پیچ آلنی می روند.

آشنایی با پیچ آلنی

پیچ آلنی نسبت به بقیه پیچ ها با ظاهری متفاوت و پیشرفته تری برخوردار است. به طوری که پیچ آلنی در عین انکه دارای سوراخ شش ضلعی است، اما شکل های ظاهری متفاوتی می تواند داشته باشد. از سوی دیگر پیچ آلنی را می توان با آچار آلن، یعنی آچار مخصوص این پیچ باز و بسته کرد؛ به طوری که پیچ آلنی سهولت کار را با استفاده از آچار آلن ایجاد کرده است. بنابراین این پیچ در مکان هایی که ابزاری مثل پیچ گوشتی وجود ندارد، بسیار کارآمد واقع شده است. در حقیقت هدف از طراحی پیچ آلنی، کاربرد آن در شرایط دشوار و دسترسی نا مناسب است و همچنین با استفاده از پیچ آلنی اتصالات با تمرکز و کیفیت بیشتری انجام می شود. اگر چه تعداد کمی از این پیچ در اتصالات قطعات استفاده می شود، ولی قطعات با استحکام فراوانی به هم وصل می شوند. افراد با خرید پیچ آلنی از مزایا و ویژگی های این پیچ استفاده های بسیاری می کنند.

روش تولید پیچ آلن

روش تولید پیچ آلنی

پیچ آلنی از فولاد و آهن تولید می شود؛ به طوری که روش تولید پیچ آلنی بدین صورت است که فلز را در محلول گرم قرار داده و آن را وارد اسید سولفوریک می کنند؛ تا تمام ناخالصی های فلز از بین برود. از سوی دیگر این فلزات ذوب می شوند و در قالب های مخصوص پیچ قرار می گیرند. بعد از این مراحل، عملیات شیار زنی و فلزکاری انجام می شود؛ به طوری که سوراخ داخل پیچ آلنی و زوایای بیرونی آن بدین وسیله ایجاد می شود. در نهایت با انجام این مرحله براده های آهن از آن خارج می شود. در نتیجه می توان گفت افراد با خرید پیچ آلنی قطعات با کیفتی می سازند.

انواع پیچ های آلنی

همان طور که می دانید پیچ های آلن انواع مختلفی دارد؛ انواع مختلف پیچ آلنی با شکل های ظاهری متنوعی طراحی شده اند؛ که تنها وجه مشترک همه ی پیچ های آلن سوراخ شش ضلعی آن است. بنابراین انواع مختلف پیچ آلنی شامل پیچ آلنی استوانه ای، سرتخت، پیچ آلنی استیل، سر شولدری و مغزی می شود. در واقع پیچ آلن سر تخت برای اتصالات بیرونی قطعات مناسب می باشد. همچنین با استفاده از پیچ آلنی استیل از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می شود. در نهایت می توان گفت خرید پیچ آلنی در صنایع خودرو سازی، ابزارآلات و تولید قطعات صنعتی انجام می شود.

روش تولید پیچ آلن

مزایای استفاده از پیچ آلنی

از مهم ترین مزایای پیچ آلنی سهولت کار و گردش راحت دست در باز و بسته کردن پیچ آلنی است. به طوری که پیچ آلنی نسبت به بقیه پیچ ها راحت تر و به تعداد کمی استفاده می شود. بنابراین قطعات در نقاط ضروری به هم وصل می شوند که موجب سبک تر شدن قطعات می شود. در عین آنکه از تعداد کمی پیچ آلن استفاده می شود، ولی استحکام و قدرت این پیچ در برابر ضربه و لرزش بسیار زیاد می باشد. همچنین خرید پیچ آلنی مقرون به صرفه است و از هزینه کمی برخوردار می باشد.

استاندارد های لازم در پیچ آلنی

همان طور که می دانید، پیچ آلنی یکی از پرکاربردترین و بهترین نوع پیچ در صنعت می باشد. بنابراین امروزه در طراحی و ساخت پیچ آلنی استاندارد هایی را رعایت می کنند. به طوری که همه ی شرکت های تولید کننده از یک ابعاد و اندازه در تولید پیچ آلنی استفاده می کنند. همچنین موارد قابل توجهی در استفاده از این پیچ وجود دارد، به طوری که برای وصل و ایجاد قطعات و دستگاه های مختلف با استحکام بیشتر با استفاده از پیچ و آچار آلن انجام پذیر است. در نهایت می توان گفت افراد با خرید پیچ آلنی می توانند تمام استاندارد های پیچ آلنی را مطالعه کنند.

عوامل موثر در خرید پیچ آلنی

برای خرید پیچ آلنی می توانید به فروشگاه های آنلاین و همچنین فروشگاه های ابزارآلات صنعتی مراجعه کنید. چرا که به طور گسترده پیچ آلنی از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. در نتیجه با خرید پیچ آلنی، توانایی تولید قطعات و دستگاه های صنعتی با کیفت را دارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *