پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه گرم چیست؟

پیچ و مهره گالوانیزه گرم چیست؟

گالوانیزه گرم (HDG) یک روش معمول برای اتصال دهنده های فولادی است. محافظت در برابر خوردگی یک پیچ و مهره جامد و با دوام را ایجاد می کند. گالوانیزه گرم برای قطعات فولادی وجود دارد. به طور خلاصه ، فرآیند گالوانیزه گرم بسیار ساده است. دمای طبیعی 455-480 درجه C و دمای بالا 530-560 درجه سانتیگراد، سانتریفیوژ می شود تا روی اضافی گرفته شود و در آب خنک شود تا روی جامد شود. این یک لایه نسبتاً ضخیم روی (40 تا 70 میکرون) روی سطح محصولات در مقایسه با آبکاری الکترو روی (3 تا 20 میکرون) باقی می گذارد. مهره باید از گالوانیزه گرم (HDG) ساخته شوند اما این از مقاومت در برابر خوردگی نمی کاهد.

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

مقدار زیاد روی باعث ایجاد مقاومت در برابر خوردگی عالی در محیط های عادی فضای باز می شود ، اما نکته منفی این است که ضخامت پوشش به طور قابل توجهی بالاتر از مقاومت در برابر پیچ و مهره و فروش عمده پیچ و مهره است و این برای همه اتصال دهنده ها مشکل ایجاد می کند. هر دو شامل تغییر در ابعاد اساسی وسایل است. یک راه حل ، سیستمی که در آن اتصالات خارجی (پیچ) با انحراف اساسی بیشتری ساخته می شوند (پیچ کوچک تر می شود). پس از گالوانیزه سازی ، فروش عمده پیچ با اتصالات داخلی با تحمل  6H (تحمل “عادی”) مونتاژ می شود. تلرانس های رشته های خارجی برای این سیستم با استاندارد ISO 965-4 تحمل 6az (قبل از گالوانیزه) استاندارد شده و سیستم به عنوان سیستم ISO fit HDG تعیین شده است. پیچ و مهره ها با خاصیت و شکل “U” مشخص می شوند.

راه حل دیگر ارائه شده توسط استاندارد ISO 10684 این است كه اتصالات داخلی (مهره ها) را كمی بزرگتر كنید تا آنها با اتصال دهنده های خارجی (پیچ و مهره) مونتاژ شوند . خوردگی اتمسفر روی فولاد گالوانیزه گرم هنگامی که پوشش در معرض اتمسفر قرار می گیرد ، لایه ای از محصولات خوردگی (پتینه روی) تشکیل می شود که عمدتا از کاربید روی تشکیل شده است ، که تقریباً نامحلول است و باعث خوردگی بیشتر می شود. وقتی فولاد گالوانیزه برای مدت طولانی تری مرطوب بماند و گردش هوا کافی نباشد ، ممکن است یک محصول روی سفید و حجیم ، “خوردگی سفید” ایجاد شود ، که به دلایل زیبایی و رنگ ممکن است مطلوب نباشد. تشکیل خوردگی سفید را می توان با ذخیره سازی و بسته بندی مناسب یا در صورت لزوم ، با روغن یا غیرفعال شدن با اسید کرومیک مهار کرد. در مکانهایی که شکاف هایی در لایه روی 1.5 تا 2 میلی متر مربع وجود دارد ، فولاد توسط یک فرآیند الکتروشیمیایی ، به نام “پل کاتدیک” محافظت می شود. روی محافظی ارائه می دهد و مناطق محافظت نشده با تجمع نمک روی پوشانده می شوند. یک نمونه خوب از این پدیده ، پیچ و مهره گالوانیزه گرم است که پس از گالوانیزه ساخته می شوند. لایه روی پیچ کاملا محافظت از مهره بدون روکش را بر عهده دارد. یکی دیگر از جنبه های مهم حفاظت کاتدیک این است که در زیر لایه روی ایجاد نمی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *